1.000 ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ... ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Του Θανου ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
(Αρθρογράφος)

Copyright: http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=8918120 (14/08/2008)

«Ξέφραγο αμπέλι», παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Γιώργου Βουλγαράκη για αποτελεσματικότερη επιτήρηση, παραμένουν και φέτος τα θαλάσσια σύνορα της χώρας, αφού κατά τη διάρκεια του επταμήνου (Ιανουάριος-Ιούλιος) πιάστηκαν από τους λιμενικούς συνολικά 7.263 λαθρομετανάστες και απετράπη η είσοδος περίπου 3.000 αλλοδαπών, οι οποίοι στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων.

Οι περισσότεροι λαθρομετανάστες ήταν Αφγανοί (1.850), και ακολουθούν, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, οι Σομαλοί, Παλαιστίνιοι, Κούρδοι του Ιράκ, Αιγύπτιοι, Ινδοί, Πακιστανοί και Ιρανοί, ενώ τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στον εντοπισμό και τις συλλήψεις είχαν κατά σειράν, μέχρι και τον Ιούλιο, οι άνδρες των Λιμεναρχείων Μυτιλήνης (2.980), Σάμου (2.000), Χίου, Λέρου και Κω, δηλαδή των ακριτικών νησιών μας.

Τη μικρή απόσταση από τα γειτονικά παράλια και τις διασυνδέσεις με κυκλώματα στην Ελλάδα εκμεταλλεύονται οι δουλέμποροι από την Τουρκία, οι οποίοι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο μας «έστελναν» σχεδόν κάθε μήνα 1.000 λαθρομετανάστες.

Τους συνόδευαν μέχρι τα δουλεμπορικά να εισέλθουν στα χωρικά μας ύδατα και στη συνέχεια διέφευγαν, με ταχύπλοα σκάφη που τους ακολουθούσαν, στα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Ανώτεροι αξιωματικοί της Ακτοφυλακής επισημαίνουν ότι οι δουλέμποροι, χάρη στις πληροφορίες που δίνουν Ελληνες, γνωρίζουν λεπτομερώς ακόμη και τις ώρες απόπλου των περιπολικών σκαφών του Λιμενικού και τις «ρότες» των περιπολιών τους, με αποτέλεσμα να αποβιβάζουν λαθρομετανάστες σχεδόν ανενόχλητοι στα νησιά του Αιγαίου.

Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, εξαιτίας των μεγάλων κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών μεταβολών σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής, δέχεται κύματα λαθρομεταναστών, σε συνδυασμό δε με τη γεωγραφική της θέση και την εκτεταμένη ακτογραμμή της, δημιουργούν αντικειμενικά προβλήματα με δεδομένη και την ευρωπαϊκή νοοτροπία για αποτελεσματικότερη επιτήρηση. Επιπλέον τα περιπολικά σκάφη του Λιμενικού δεν επαρκούν και κάποια παραμένουν ακινητοποιημένα από έλλειψη ανταλλακτικών.

Ομως βασικός παράγοντας -ίσως αποφασιστικός- για την ελεύθερη δράση των δουλεμπόρων παραμένει η στάση της Τουρκίας, που εξακολουθεί να αδιαφορεί και σιωπηρά να τους καλύπτει και τους ενθαρρύνει, παρ' ότι έχει υπογράψει «Πρωτόκολλο Συνεργασίας» για την αποτροπή του δουλεμπορίου από θαλάσσης.